We zijn er! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Tweerecht Averecht - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Tweerecht Averecht - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Tweerecht

09 Juli 2014 | Canada, Toronto

7 juli
We vertrokken rond 9 uur uit Steenwijk, bepakt en bezakt, met drie auto's richting Schiphol. Er waren geen files dus we waren ruim op tijd. Ook stond er geen lange rij voor de incheckbalie. We waren wat zenuwachtig om door de douane te gaan, zouden we geen vragen krijgen over onze aparte bagage, maar er was niks aan de hand. Het keyboard en de poster moesten wel op een andere plaats ingecheckt worden: alleen maar goed, hier gingen ze er waarschijnlijk voorzichtiger mee om dan bij de normale bagage. Na koffie en een broodje en nog wat taxfree inkopen (shag voor onze gastheer) konden we naar de gate. We werden allemaal gefouilleerd en Lucina mocht haar mes wat ze verstopt had in de voering van haar rugzak niet meenemen het vliegtuig in...........Oh, ze zegt nu: "Die had ik niet verstopt, ik was hem kwijt, mijn opinelletje.....maar gelukkig vonden ze hem tijdens het scannen van de tas."Een ongelukkig bijkomstigheid was dat ik hem nu écht kwijt ben.
Na een uitstekende vlucht, waar we konden kiezen tussen kip of pasta, landden we uiteindelijk bovenop onze bestemming, Toronto. Door de douane ging best makkelijk, we kregen niet al te moeilijke vragen gelukkig. Bij de uitgang stond Jannie ons al op te wachten. Eerst geld pinnen en toen de auto ophalen die we gehuurd hadden. Toen konden we eindelijk richting het huis. Onderweg nog even een heerlijke ice-cappucina bij Tim Hortons gehad. Het was niet heel druk onderweg en wij vrouwen zaten bij Jannie in de pick-up truck en hebben gezellig bijgekletst. Toen we bij het huis aankwamen waren we aangenaam verrast, op de foto's leek het namelijk best allemaal klein voor acht mensen, maar dat viel heel erg mee. Vier ruime slaapkamers, een fijne badkamer en gelukkig twee wc's. Een hele mooie grote tuin, veel gras met grappige aanbouwtjes, en uitzicht op mais en soja. De koelkast puilde uit, daar had Jannie voor gezorgd. We gingen eerst de koffers opruimen en toen buitenzitten met een biertje, genieten van de eerste warmte van Canada. Tien uur 's avonds, Canadeze tijd, ging bij iedereen het licht uit. Eigenlijk was het toen al vier uur 's nachts.
8 juli
Iedereen was al erg vroeg wakker omdat we nog half met de Nederlandse tijd in ons hoofd zaten. Na een lekker ontbijt met toast, eieren, jam en nutella gingen we buiten zitten maar na de koffie begon het te spetteren en wij begon te sputteren Op weg naar Guelph waar we geluidsapparatuur wilden bekijken begon het te hozen. Toen zijn we eerst maar wat gaan eten in Fergis, daar besloten we dat we toch maar een auto erbij wilden huren omdat er maar 7 mensen in de Dodge konden die we gehuurd hadden. De helft ging boodschappen doen en de andere helft de auto huren. Helaas konden we die pas de volgende dag ophalen. Bij het verhuurbedrijf in Guelph werkte een heel behulpzame man en we zijn helemaal gerustgesteld dat het geluid zaterdag in Moorefield goed zal komen. Ook het keyboard hadden we 's morgens al uitgeprobeerd en heeft de vlucht wonder boven wonder overleefd.Op de terugweg naar huis klaarde het weer helemaal op en was de voetbalwedstrijd Duitsland-Brazilie al begonnen.

• 09 Juli 2014 - 09:51

Rika:

hallo allemaal gelukt jullie zijn er. moest die stroeve geen sigaren ? maar misschien in canada goedkoper ha ha veel plezier groet henk en rika goeie

• 09 Juli 2014 - 13:28

Hanneke Quartel:

Hartelijk dank dat we mogen mee genieten van deze bijzondere trip, veel succes en vooral plezier ! Groet van Klaas en mij

• 09 Juli 2014 - 21:13

Gert En Trijntje:

Hallo allemaal
    Ik moest wel even lachen van dat mes op Schiphol, Trijntje is namelijk het zelfde over komen. Klein appel schilmesje zat ook nog in haar tasje en die vonden ze op Schiphol zo mooi dat de douane hem ook inpalmde. Verder veel plezier in het verre Canada.
    Groetjes vanuit Steggerda

• 10 Juli 2014 - 15:42

Dodo:

Hahahaha, Dag Opinelletje,..... het nadeel is alleen dat er vast weer een nieuw opinelletje gaat komen en die gaat dan gepaard met nog meer verhalen,...Maar mooi dat alles goed over is gekomen en dat jullie je nu in alle rust kunnen voorbereiden op het Canada avontuur. Have fun!