Lake Nonbonsing - Reisverslag uit Woodstock, Canada van Tweerecht Averecht - WaarBenJij.nu Lake Nonbonsing - Reisverslag uit Woodstock, Canada van Tweerecht Averecht - WaarBenJij.nu

Lake Nonbonsing

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Tweerecht

22 Juli 2014 | Canada, Woodstock

Lake Nonbonsing naast Lake Nispissing.

Wat Nis betekent is ons nog niet duidelijk. De Janetten hebben we zondagavond om half zeven letterlijk en figuurlijk op de parkeerplaats van het verkeerde vliegveld in Toronto eruit gezet. (Het duurde even voordat ze ons een sms-je stuurden dat ze weer thuis waren). Maandag eerst het huis opgeruimd. Ondanks dat we een verlengde Dodge Grand Van Crew hebben, pasten we er niet in en ons idee om de drie meiden af te zetten bij hun nieuwe vriendin Jannie on the farm (werk zat) viel niet in goede aarde. Dus hebben we de koffers met cabaretspullen daar maar achtergelaten. Of we ze nog mee terug nemen is maar zeer de vraag.

Up North noemen ze het hier, dat betekent dat je vanaf Toronto recht naar het noorden rijdt. En geloof me, dat kun je een paar dagen volhouden. De reistijd werd voor ons ingeschat op 6 uur en er was onderweg niet zo veel te zien, behalve lange trucks en kleine trucks en heel veel natuur.
Gelukkig had Janet het stickie met de oefenliedjes voor het nieuwe programma mee terug genomen. Konden we een keer rustig reizen. Het zou per slot van rekening een vakantieweekje moeten worden.
Ons reisdoel; een cottage at Lake Nonbonsing, Road name, Not known, nr 584. Key of the door at the last post near the Lake. Een klein kruisje op een kaart 1 : 250000, dan zouden we het zeker vinden. Oh watch out, the driveway is hidden and with a very steep slope. Omdat Julia geboren is als padvinder en Lucina ervaring heeft met zeer steile hellingen in Italie leek ons dit een wel heel gemakkelijke opgave. En het zal u niet verbazen dat we hier in 1 streep naar toe zijn gereden. Bijna waren we Gerard nog kwijt geraakt aan een zeer mooie Canadese, die bij een tankstop aan Gerard de weg vroeg naar Gravenhurst. Ondanks dat Gerard geen kaart kan lezen, een kaart moet omdraaien als hij naar het zuiden reist en dood leuk aan de chauffeur durft te vragen op welke weg we zitten, was hij maar al te graag bereid zijn diensten aan te bieden. 'S Gravenhage in het Engels lijkt wel op Gravenhurst. Ik vermoed dat de onafscheidelijke sigaar hem de das heeft omgedaan. Rookwaar is in Canada niet zichtbaar in de supermarkt maar ligt onder of achter de kassa in een dichte kast. Op de pakjes staan de meest afgrijselijke afbeeldingen van zwarte tanden, rimpelige gezichten, bruine vingers en rood doorlopen ogen.

De cottage, het vakantiehuisje staat 3 meter van het meer met twee veranda's, een paddleboat, zo'n boot met fietstrappers (kan ik eindelijk weer fietsen) en een prachtig uitzicht over het meertje dat iets groter is als de Beulaker. Oh ja en inclusief de voor Canadezen onmisbare BBQ en een musquito tent, want de black flies steken als de neten, vooral op zwoele avonden. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat Gerard rookt.
Conclusie: we blijven hier voorlopig, ondanks de black flies en dat drie meiden net zoveel kletsen als vijf.

• 22 Juli 2014 - 21:51

Jeanette:

Hallo meiden en heren.Na een lange dag van 36 uur, kon ik de slaap niet vatten. Eindelijk rond een uur of half 3 viel ik in slaap.
    Ik heb hele verhalen aan mijn ouders verteld.
    Ik was blij Robin en Marit en de honden weer te zien!!
    Toch ook wel weer lekker om thuis te zijn hoor.
    Maar ik wil nog even laten weten hoe ik genoten heb, het waren twee geweldige weken , die omgevlogen zijn!
    Allemaal bedankt voor het prettige samenzijn.....
    Genieten jullie nog lekker een weekje van het mooie Canada, en we zien elkaar snel weer...
    Groetjes Jeanette

• 22 Juli 2014 - 21:54

Gert En Trijntje:

Vliegveld is net als de provincie Utrecht. Geniet nog van de laatste week vakantie. En de andere dames, welkom thuis.

• 22 Juli 2014 - 23:00

Janet:

Haha, leuk verslag! Het klinkt mooi daar, behalve dan die Black Flies, brrrrrr....... Ik was al bang dat niemand verder nog wat zou schrijven, maar nu hebben wij gelukkig nog wat te lezen! Nog heel veel plezier en de groeten aan iedereen!! Groetjes, Janet

• 22 Juli 2014 - 23:33

Hinke:

Deze reis geeft voer voor twee nieuwe programma's!! Geweldig! Heel veel plezier nog!

• 23 Juli 2014 - 08:54

Marja:

Hahaha, mooi stukje. Dacht dat ik de laatste had gelezen, maar gelukkig kunnen we nog even van jullie avonturen genieten. Volgens mij kunnen jullie Henk wel als tekstschrijver benoemen ;-). Geniet maar lekker van de vakantie en wees blij dat mijn zuster dat oefenspul mee terug heeft genomen. Wat ook een verstand om die mannen daar aan bloot te stellen ....

• 23 Juli 2014 - 09:40

Rika :

hallo allemaal ik lees wel het word wel genieten de laatste week gerhard doe een donkere zonnebril op zien ze je ogen ook niet alie hou hem aan touw en niet te lang ha ha veel groet henk en rika

• 23 Juli 2014 - 21:43

Nico:

Is roken toch nog ergens goed voor. Al beren gezien? Of houden die ook niet van rook?