Mattawa aan de Ottawa River - Reisverslag uit Mattawa, Canada van Tweerecht Averecht - WaarBenJij.nu Mattawa aan de Ottawa River - Reisverslag uit Mattawa, Canada van Tweerecht Averecht - WaarBenJij.nu

Mattawa aan de Ottawa River

Door: Lucina

Blijf op de hoogte en volg Tweerecht

24 Juli 2014 | Canada, Mattawa

We zitten weer even bij een Tim Hortons te koffie drinken en ja daar hebben ze WiFi zodat we onze berichten even kunnen lezen en versturen. gisteren moest het gebeuren, we zitten aan een Lake en er moest gevist worden. De hengels waren snel gekocht maar nu het draad nog. Na een enorme zoektocht stonden de mannen dan toch eindelijk naar de dobber te staren. Wat een enorme verrassing dat Herman met een knoepert van een vis bij huis kwam... Direct schoonmaken en de diepvries in. We zullen hem eerdaags soldaat maken maar dan moeten we wel buiten eten zodat we de graat direct van ons af kunnen spugen... Zal nog wel een smeerboel worden. Ook zijn we naar het plaatsje Northbay geweest. Mooie wandel boulevard en heerlijk weer.
We zijn nu onderweg naar Matawa. We zaten net op de snelweg toen we een enorme wegafzetting tegenkwamen. De weg en waterbouwafdeling Van de provincie hadden net met dynamiet een stuk rots tot ontploffing laten komen maar had den waarschijnlijk iets teveel dynamiet gebruikt want de stenen lagen dik opgestapeld midden op de highway. Een Canadese collega van Henk vertelde dat het een half uurtje zou duren om de weg vrij van steen te maken... Gerhard vertelde nog dat bij ons de bouw nog wel eens stil kwam te liggen omdat met een onbekende mis tegenkwam... Hier kenden ze hetzelfde probleem maar dan met schildpadden (zijn gezicht sprak hierbij boekdelen). na een poosje konden we onze tocht hervatten en namen we een afslag richting samuel de champlain provincial park vlakbij Québec. Een echt natuurpark met een informatiecentrum waar we de routes van de eerste handelaren per kano konden zien. We gaan hier morgen met een kanotocht mee... Ben benieuwd!

• 24 Juli 2014 - 21:42

Sjaak En Janny:

Hallo allemaal,
    Wij hebben nooit geweten dat Herman kan vissen. En dan ook nog een grote vis gevangen. Jullie hebben er toch wel een foto van genomen als bewijsstuk?
    Nu gaat Herman zeker bij een visclub.
    Wij genieten van jullie verhalen. Morgen wordt het dus een spannende dag in de kano.
    Wij wensen jullie daar nog veel plezier.
    Groetjes vanuit Steggerda.

• 25 Juli 2014 - 09:43

Rika:

hallo allemaal ja dat wordt lachen kan zo een versnelling komen en dan allemaal over de kop ik zie het al voor me maar veel plezier groet henk en rika

• 25 Juli 2014 - 13:09

Jeanette:

hallo allemaal,
    Leuk om de verslagen te lezen. Herman je hebt zeker wel even aan mij gedacht toen je de vis had gevangen?
    Vandaag regent het hier. Ik ga vandaag naar de Intertoys Skip-bo kopen.
    De volgende vakantie zal ik Lucina proberen in te maken.
    Alie helpt mij wel.. he Alie??
    Nog heel veel plezier en tot snel,
    Groetjes Jeanette

• 25 Juli 2014 - 21:55

Jan En Klaasje:

Mooie verhalen voor ons.Dat van dat vissen
    had ik ook niet verwacht van Herman.Nog een mooie dagen
    daar. Tot later.
    Gr.Jan en Klaasje.