15, 16 en 17 juli - Reisverslag uit Toronto, Canada van Tweerecht Averecht - WaarBenJij.nu 15, 16 en 17 juli - Reisverslag uit Toronto, Canada van Tweerecht Averecht - WaarBenJij.nu

15, 16 en 17 juli

Door: Janet

Blijf op de hoogte en volg Tweerecht

18 Juli 2014 | Canada, Toronto

15 juli
Vanmorgen zo lang mogelijk uitgeslapen, de hotelbedden waren erg hard dus iedereen was wat stijf. We hadden een vrij goed ontbijt voor zo’n goedkoop hotel. Het regende vanmorgen heel hard dus hadden we een binnenprogramma bedacht: naar de film. We zijn weer terug naar het stadje gegaan en hebben een film over de geschiedenis van de Niagara watervallen gezien, het was een 4D film, dus we kregen allemaal een bril op. Het was spectaculair, we kregen eerst al bijna een spin in ons gezicht en het leek of we over de watervallen vlogen en kregen daarbij echte spetters water op ons en onze stoelen bewogen! Een heel gegil was het op onze rij terwijl de andere rijen heel rustig zaten…………we dachten dat die speciale effecten alleen op onze rij waren, maar dat zal wel niet. Daarna zijn we nog het kleine winkelcentrum wat naast het bioscoopje zat in geweest, sommigen hebben wat kaarten gekocht en ook zijn we met de vijf vrouwen op de foto geweest. Het is net of we in een ton de watervallen afvallen, we moesten angstig kijken en onze handen in de lucht doen. Ondertussen was het alweer prachtig weer maar we moesten nog wel weer 3 uur rijden terug naar het huis in Arthur. Dus zijn we weer in de auto gestapt en hebben onderweg in een familierestaurant geluncht, weer dikke hamburgers en kip en patat en hele grote glazen (halve liters) ginger ale. Het afrekenen verliep weer wat vreemd: omdat we met zijn achten waren moesten we 15 procent extra betalen. In Nederland is het juist zo dat ze blij zijn als er een grote groep mensen komt eten toch? Gelukkig hadden we gezien dat het op dinsdag seniorendag was en die kregen 10 procent korting. 5 van ons konden voor senior door, dus dat scheelde weer een beetje op de rekening. Ja, wij Nederlanders kienen dat wel uit! We kregen nog een evaluatieformulier bij de rekening en Lucina heeft daarop gezet dat ze het ‘stupid’ vond……… Daarna zijn we in (bijna) één streep naar huis gegaan. Herman, Julia en Jeanette hebben boodschappen gedaan en de rest ging lekker relaxen buiten, of in het huis. Daarna gegeten en toen hebben we de liedjes geoefend voor het nieuwe programma, dat moet ook gebeuren!

16 juli
Vandaag heeft iedereen lekker uitgeslapen, we hadden nog geen plannen gemaakt namelijk. Henk en Lucina waren vandaag eigenlijk van plan om naar familie te gaan elders in Canada maar er was iemand overleden dus nu gaan ze morgen. Het weer leek niet zo mooi, de vrouwen hadden wel zin om te winkelen en de mannen gingen grasmaaien. We zijn naar Elora gegaan, daar waren leuke winkeltjes met souvenirs, kunst en kleding. Tussentijds geluncht en er kwam een man naar ons toe die zei: “Eet smakelijk.” Hij zei dat hij gelijk aan ons kon zien dat we Europeanen waren en hij dacht al uit Nederland. Wij vroegen ons later af waaraan ze dat dan kunnen zien? Aan ons uiterlijk of gedrag? Daarna nog even boodschappen gedaan in de plaatselijke supermarkt, en ook nog een schoonheidsbon voor Jannie gekocht en toen weer terug naar huis. Toen we de oprit opreden liep er een vrouw met twee dochters bij ons huis. Het bleek dat deze vrouw hier vroeger opgegroeid was en haar dochters het huis liet zien. We lieten haar binnen en ze vertelde van alles over haar ouders, heel leuk om te horen. Er stonden nog beeldjes die haar moeder had gemaakt en haar vader had allerlei hokjes getimmerd en er hing nog een glas in lood lamp die hij gemaakt had.

17 juli
Vandaag gingen Henk en Lucina naar hun familie en hadden wij een dagje in de tuin in de zon, lekker gelezen. Om een uur of half vier hadden we nog wel zin om even weg te gaan en zijn we naar Orangeville gegaan, we dachten dat het een leuk stadje was om te winkelen maar het was één lange winkelstraat met geen leuke winkels: heel veel banken, verzekeringswinkels, eettentjes en af en toe een kledingwinkel. Ook stonden er veel panden leeg. We vonden gelukkig nog wel een chocoladewinkel waar we lekkere ijsjes konden kopen. Daarna boodschappen gedaan en weer terug naar Arthur.

Nu zitten we bij Jannie en Rinse, ik ben helaas het snoertje van de telefoon vergeten dus de foto's komen later!

• 18 Juli 2014 - 08:49

Marja:

Van een 4D film heb ik nog nooit gehoord, maar bah, zo`n spin voor mijn gezicht: dan zou ik ook gaan gillen! Mooi dat jullie je zo goed vermaken, de tijd gaat vast ook heel snel. Nog 1 optreden toch en dan zit het er voor de beide Janet/Jeanetten al weer op helaas. De anderen wens ik alvast nog een hele fijne tijd toe.

Groeten, Marja

• 18 Juli 2014 - 09:53

Rika:

hallo allemaal zet hem op met het laatste optreden komt helemaal goed. wat leuk allemaal veel groet rika en henk

• 18 Juli 2014 - 12:23

Dineke En (albert):

Ha allemaal, wij hebben eindelijk een internet cafe, zodat wij jullie avonturen kunnen lezen . Op dit moment is het am Bodensee 30 graden. Prima vol te houden! Leuk om te lezen dat jullie reis voorspoedig verloopt. Wel traditioneel hoor vrouwen, mannen grasmaaien en jullie winkelen! Dat Canada wat achter loopt is bekend, maar dat jullie je zo snel aanpassen! In ieder geval nog heel veel plezier en succes met het oefenen. Kunnen wij ook weer van jullie cabaret genieten.

• 18 Juli 2014 - 21:12

Dick Bottinga:

zojuist, vrijdagavond 18 juli jullie laatste reisverslagen gelezen. Volgens mij komen jullie allemaal wat kilo's aan
    daar ik steeds lees dat jullie weer ergens zijn gaan eten.Hier is het momenteel ruim 30 graden en het gaat tot ongeveer 19 graden afkoelen en morgen wordt het nog warmer dus jullie missen niets.
    Voor morgenavond wensen wij jullie veel sukses en hopen op een goede opkomst en een gezellige avond aldaar.
    groetjes aan allen van marit agaath en dick

• 19 Juli 2014 - 13:23

Silvia: